• Home
  • Activ Investment
  • NASZE INWESTYCJE
    • Katowice
    • Kraków
    • Wrocław
  • Zakup mieszkania
  • Porady kredytowe
  • Urządzamy mieszkanie

Grimag

blog activ investment
  • Activ Investmento deweloperze
  • NASZE INWESTYCJEco budujemy
    • Katowice
    • Kraków
    • Wrocław
  • Zakup mieszkaniaporadnik dla kupujących
  • Porady kredytowefinansowanie i kredytowanie
  • Urządzamy mieszkanieinspiracje i porady

Wspólnota mieszkaniowa – koszty i opłaty

deweloper katowice nowe mieszkania

Jeśli kupujesz mieszkanie na nowo powstałym lub powstającym dopiero osiedlu, w ciągu kilku miesięcy jego mieszkańcy zawiążą Wspólnotę Mieszkaniową i wybiorą jej Zarząd. Jako członek wspólnoty masz swoje prawa i obowiązki, w których warto się orientować. Za co i ile płacisz jako jeden z mieszkańców wspólnoty? Kto decyduje o kosztach i opłatach we wspólnocie mieszkaniowej? Przeczytaj poniżej.

1. Za co płacisz?

Będąc właścicielem jednego z kilkunastu czy kilkudziesięciu mieszkań w budynku, jesteś automatycznie współwłaścicielem części budynku. Co za tym idzie, w jakimś stopniu spoczywa na Tobie współodpowiedzialność za to, co się dzieje nie tylko z Twoim mieszkaniem, ale również z częściami wspólnymi – korytarzami, suszarniami, schowkami, piwnicami, klatkami schodowymi, trawnikami, itp. z tej współodpowiedzialności nie możesz się zwolnić.

Wspólne koszty

Znacznym ułatwieniem w zarządzaniu całym budynkiem, sprawami technicznymi, naprawami czy dopilnowaniu terminów właściwych przeglądów jest powołanie organu takiego, jak osobowy zarząd wspólnoty lub wybranie profesjonalnego zarządcy. Jednak koszty wynikające z utrzymania budynku ponosi każdy mieszkaniec:

  • opłaty za zużycie energii w części wspólnej
  • opłaty za ogrzewanie części wspólnej
  • opłaty za zużycie wody w części wspólnej (zużytej np. do podlewania trawnika lub sprzątania)
  • utrzymanie czystości w części wspólnej
  • utrzymanie windy
  • bieżące remonty i naprawy
  • konserwacja
  • utrzymanie porządku w otoczeniu budynku – utrzymanie zieleni, odśnieżanie zimą,
  • fundusz remontowy – wspólnoty nowych budynków ustalają go od samego początku użytkowania, gromadząc w ten sposób środki na inwestycje w naprawy w przyszłości
  • wynagrodzenie członków zarządu lub zarządcy
  • ochrona

Poniżej przedstawiamy przykładowe rozliczenie zaliczki miesięcznej dla jednego z mieszkań w Krakowie o powierzchni 36,64 m2 z miejscem parkingowym i komórka lokatorską. 

Wielkość zaliczki miesięcznej dla wspólnoty mieszkaniowej
Wielkość zaliczki miesięcznej dla wspólnoty mieszkaniowej

Twój udział w części wspólnej

Twój udział w powyższych kosztach zależy od tego, jakiej powierzchni jest Twoje mieszkanie – im większe mieszkanie, tym większy udział w całości budynku i tym wyższa opłata. Dokładna informacja na ten temat zapisana jest w II dziale księgi wieczystej nieruchomości wspólnej (czyli budynku). Twój udział wyrażony jest wartością procentową, np: Anna i Jan Wiśniewscy – 1400 / 100000 udziałów w nieruchomości wspólnej (1,40 %).

stawka za m2 mieszkania

Warto podkreślić, że pod uwagę brana jest powierzchnia użytkowa – zarówno Twojego mieszkania, jak i suma powierzchni części wspólnych (w tym pomieszczenia przynależne, np. piwnica). W praktyce rozliczenie pomiędzy mieszkańcami a wspólnotą zazwyczaj odbywa się poprzez ustalenie kosztu za 1 m2 powierzchni mieszkania. W zależności od kategorii lokalu stawka czynszu kształtuje się od 4,90 zł/m2 do 12,52 zł/m2


Ustalonym ustawowo terminem dokonywania wpłat na poczet rozliczenia ze wspólnotą mieszkaniową jest 10. dzień każdego miesiąca.

Poza opłatami które znalazły się na powyższej liście, a które dotyczą utrzymania części wspólnej, każdy mieszkaniec opłaca bieżące koszty wg zużycia – jak woda, ścieki, energia elektryczna, wywóz nieczystości itd.

Rozliczenia mogą mieć charakter ryczałtowy lub wg aktualnych wskazań liczników. W tych opłatach zarządca jedynie pośredniczy – czyli nie nakłada dodatkowego narzutu w cenach mediów.

2. Kto ustala stawki?

Stawki poszczególnych opłat znajdują się w uchwałach i regulaminach, które podejmowane są w drodze głosowania na zebraniu członków wspólnoty lub drogą indywidualnego zbierania podpisów od mieszkańców.

Warto brać udział w zebraniach i głosowaniach

Aby dana stawka weszła w życie, uchwała musi zostać przegłosowana większością głosów właścicieli – warto podkreślić, że w głosowaniu może być brany pod uwagę udział właściciela w całości nieruchomości, ale nie musi.

Wspólnota może uchwalić uchwałę, zgodnie z którą każdemu właścicielowi przysługuje w danym głosowaniu 1 głos. Nie jest więc tak, że miesięczny koszt danej usługi jest narzucony odgórnie przez np. zarząd lub administratora.

Małe wspólnoty

Nieco inaczej sytuacja wygląda we wspólnotach tzw. małych, czyli liczących do 7 lokali mieszkalnych. Tutaj decyzje podejmowane są przez wszystkich właścicieli i muszą mieć charakter jednogłośny.

Mieszkańcy decydują

Powinieneś mieć na uwadze, że część opłat pobieranych przez administratora (lub zarząd) nie zostanie spożytkowana na bieżące potrzeby. Ich rozliczenie odbywa się w cyklu rocznym. Z końcem roku rozliczeniowego podsumowuje się zgromadzone na koncie wspólnoty środki i poniesione wydatki. Jeśli powstała nadpłata, to mieszkańcy zadecydują na jaki cel ją przeznaczyć, a nie administrator (czy też sam zarząd).

.

Jeśli masz jakieś pytania – jest temat, który Cię nurtuje i chciałbyś /chciałabyś, żebyśmy o nim napisali – napisz w komentarzu, szybko dopowiemy, bądź napiszemy artykuł z omówieniem problemu :)

SZUKASZ MIESZKANIA W KATOWICACH, WROCŁAWIU LUB KRAKOWIE?

Skontaktuj się z naszym biurem! Odpowiemy na każde Twoje pytanie! Nowe mieszkania na sprzedaż w Krakowie, Wrocławiu i Katowicach tylko od Activ Investment!

 

mar 27, 2015Activ Investment
Meble fornirowane - piękno natury czy problem na lata?Aranżacja salonu z aneksem kuchennym
Może Cię zainteresować...
 
Jak poprawić swoją zdolność kredytową?
 
Standard deweloperski mieszkania – co obejmuje?
Komentarze.: 26
  1. Marta
    30 styczeń 2023 w 19:41

    Może w ksiedze wieczystej jest podany metraż pow, użytkowej i pow. całkowitej. Pow, całkowita jest zawsze większa bo jest mierzona po obrysie zewnętrznym.

    OdpowiedźAnuluj
  2. Karol Kwaśniewski
    21 luty 2020 w 12:51

    Dzień dobry.Czy jeden z mieszkańców wspólnoty może prowadzić sprawy rozliczeń kosztów kamienicy ? Jakie byłyby ewentualnie do wykonania czynności oprócz pobierania czynszów i opłacania bieżących rachunków ? Jakieś sprawozdania itp ? Pozdrawiam

    OdpowiedźAnuluj
  3. Maciek
    1 październik 2019 w 17:12

    Witam. Mam pytanie proszę mi odpowiedzieć w bloku jest 6 mieszkań z tych 6 są 4 mieszkania własnościowe dlaczego sąsiedzi mają mniej udziałów co nie którzy po 15 % i mają większe mieszkania a my co mamy metrasz mniejszy to mamy 19.98% udziałów . Proszę o odpowiedź.

    OdpowiedźAnuluj
  4. zibi
    31 marzec 2018 w 10:28

    Proszę o radę Należę do dużej wspólnoty ale składającej się z 4 budynków. Mój budynek jest praktycznie prawie cały wyremontowany i potrzebuje mniejszych funduszy remontowych. Nasz budynek składa się z dużych lokali i płacimy większe składki na fundusz remontowy. Nie chcemy utrzymywać drugich budynków, czy jest możliwość utworzenia odrębnego konta remontowego albo inny sposób.

    OdpowiedźAnuluj
  5. Majka
    10 marzec 2018 w 12:53

    Zakupiłam mieszkanie od dewelopera. Odebrałam już klucze, ale nie został jeszcze podpisany akt przeniesienia własności (z powodu opóźnień ze strony dewelopera m.in.braku stosownych pozwoleń, czynności urzędowych itp). Nie rozpoczęłam jeszcze żadnych prac wykończeniowych w mieszkaniu. Od momentu odebrania kluczy naliczono mi wysokie opłaty za użytkowanie części wspólnych i opłatę dla administratora oraz wywóz śmieci (wychodzi 12,41zł dziennie). Na fakturze podana jest kwota ogółem, nie ma żadnych stawek, nie określono też sposobu naliczenia opłat,ani kwot poszczególnych opłat. Nadmieniam, że jeszcze nie wszyscy mieszkańcy odebrali klucze od swoich lokali. Czy jest zgodne z prawem, to że osoby, które odebrały wcześniej klucze są obciążone tak wysokimi kosztami? I czy muszę ponosić opłaty, jeśli nie jestem jeszcze właścicielką mieszkania?

    OdpowiedźAnuluj
  6. kinga tys
    19 luty 2018 w 21:24

    W naszej wsi utworzono spółdzielnię mieszkaniową, mój ojciec się nie zgodził na takie rozwiązanie przeczytawszy sumowanie i rozliczenie opłat. To jest blok dwunastorodzinny, własnościowy , mój ojciec ciężko pracował by z dawnego RSP Krupocin to mieszkanie otrzymać na własność.
    Remonty wykonywał sam mimo składek , wcześniej zbieranych przez państwa Pik nr. Mieszkania 5 w wysokości 49zł. miesięcznie z czego uzbierało się 698zł przez czas , w którym mimo obietnic nie wykonywano żadnych remontów ze składek , osoby które zbierały pieniądze miały prawo brać procent narośnięty w banku dla siebie.
    Zepsuła się nam instalacja elektryczna na korytarzu ,też sam najął elektryków i na własny koszt naprawiał. Ocieplenie budynku , doprowadzenie wody z gminy Bukowiec również na własny koszt. Nie trzeba być geniuszem , by widzieć błędy w rozliczeniu administratora i pań wybranych w zarządzie.
    Wynagrodzenie dla pani Elwiry Pik numer mieszkania 5 i pani Jolanty Ruszkowskiej numer mieszkania 6 ,pana Dariusza Witczaka – administratora- wynosi po obliczeniu w zaokrągleniu 53.42 zł. od metra kwadratowego czyli mój ojciec musiałby zapłacić za zarząd 2617.58 zł miesięcznie , koszty eksploatacji 48,56 zł od metra kwadratowego ,czyli 2379,44 zł .
    Te sumy już dobiły nas totalnie , o reszcie zapisu rozliczeniowego wedle tej śmiesznej spółdzielni nie wspomnę. W gminie próbując dowiedzieć się komu płacić za ścieki jesteśmy odsyłani do spółdzielni , pani Jolanta Ruszkowska pracuje w gminie , może to jest powodem. Poprzednik zbierający pieniądze za ścieki, pan Januszewski nr. Mieszkania 8 również brał większą sumę pieniędzy niż wynosił koszt metra sześciennego , po czasie wiemy że to było 8 zł , a bywało że brano od nas po 14zł ,spółdzielnia od metra sześciennego chce 12,50 zł
    Ludziom pokazano rozliczenie , które mylnie określa bardzo zaniżoną kwotę 199zl, aby zgodzili się i dali pełnomocnictwo panu Witczakowi , pani Jolanta Ruszkowska jako osoba pracująca w gminie sprawia wrażenie uczciwej i wiarygodnej osoby ,może dlatego ludzie nie sprawdzając dokładnie pism roznoszonych na temat spółdzielni z zamkniętymi oczami składali podpisy – nie mi ich osądzać.
    Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie , bo nie stać nas na takie opłaty i nie chcemy stać się ofiarami nieuczciwości oszustów i naciągaczy. Z poważaniem Kinga Tyś

    OdpowiedźAnuluj
  7. Jan
    18 styczeń 2018 w 18:00

    Dzień dobry Państwu. Chciałem zapytać jak wygląda sprawa kosztów za ochronę budynku. Opłata naliczana jest od metra kwadratowego, więc moja rodzina musi płacić jedną z największych opłat za ochronę. Czy jest jakiś przepis o sposobie naliczania kwot za ochronę? Czy musi być od metra? Czy wspólnota nie może podjąć decyzji żeby płacić tyle samo od każdego mieszkania? Ja wcale nie czuję się chroniony bo nie ma kamer od strony mojego mieszkania, a ochroniarze to stare dziadki, więc dlaczego muszę płacić najwięcej? Proszę o pomoc.

    OdpowiedźAnuluj
  8. Ewa
    14 grudzień 2017 w 16:53

    Witam jestem w małej wspólnocie która nie dawno remontowała dom i okazało się ,że roboty są źle wykonane i w związku z tym sprawa trafiła do sądu i mam pytanie czy koszty sądowe także dzieli się od powierzchni użytkowej mieszkania czy po równo.

    OdpowiedźAnuluj
  9. Ryszard
    12 grudzień 2017 w 12:58

    Witam. Mam pytanie odnośnie wpływów środków do Wspólnoty MIeszkaniowej i ich wydatkowaniem. Wg Ksiąg Wieczystych, suma metrażu wszystkich lokali wraz z lokalami przynależnymi, to ok. 8900 m2. Tymczasem, na zebraniach Wspólnoty pokazywane sa od 4 juz lat informacje iż metraz lokali wynosi 7800 m2. Nie sądze aby to było jakieś oszustwo, ale zastanawia mnie dlaczego Wspolnota i Zarząd wykazują na corocznych zebraniach metraz o 1100 m2 mniejszy? W efekcie suma wpływów wykazywana jest od 7800 m2, a prawdziwa suma wpływów musi wynosić równowartość wpływów od 8900m2 ( każdy mieszkaniec płaci wg wartosci metrazu i udziałów z Księgi Wiecyzstej, i jego dane publikowane s w e-kartotece, wiec nie ma mozliwosci pacic inaczej). Nie mogę tego zrozumieć. Matematyka mi sie tu nie zgadza. Czy mozecie przedstawić jakies wytłumaczenie tej sytuacji?
    Dziekuję,
    Pozdrawiam
    Ryszard

    OdpowiedźAnuluj
  10. K...
    25 listopad 2017 w 21:01

    Dzień dobry.
    Przeczytałem Ustawę o własności lokali z uwagi na to, iż sam mieszkam we wspólnocie mieszkaniowej. W tej chwili nie pamiętam, jaka była wartość udziałów w części wspólnej, ale od samego początku postanowiono, że koszty za części wspólne będą rozliczane od metra kwadratowego mieszkania. Czyli prawie dokładnie tak jak mówi UWL. Za windę płaci się od osoby – dość logiczne, a za części wspólne od m2. I teraz jeśli w małym mieszkaniu mieszkają 4 osoby, a w dużym 1 (np. ja) to teoretycznie rzecz ujmując, oni zużywają więcej światła na klatce, bardziej syfią na schodach czy korytarzu. Ale to za utrzymanie tej części wspólnej zapłacę więcej, bo mam większe mieszkanie (tak wyszło). Czy pomimo zapisów w ustawie, można spróbować przegłosować wniosek, aby rozliczenia były przynajmniej od mieszkania lub – jeszcze lepiej – od ilości mieszkających tam osób? Czy nie będzie to wbrew przepisom? Oczywiście są 2 czy 3 mieszkania, których właściciele je wynajmują i co jakiś czas zmienia się ilość osób – tego teoretycznie może nie być jak upilnować.
    Kiedyś przy ocieplaniu bloku (poszło z funduszu z m2, choć największe mieszkanie nie ma największej ilości w m2 ściany zewnętrznej, to nic nie mówiłem 😉 ) wyszło, że można przy okazji zmienić opierzenie balkonów. Ok, ale dlaczego chciano to policzyć za m2 mieszkania, skoro wszystkie mieszkania mają balkony tej samej wielkości? Na szczęście w porę interweniowałem…

    Reasumując, czy zmiana lub próba zmiany na bardziej – wydaje mi się – logiczną formę rozliczania opłat za części wspólne (w końcu każdy ma dostęp do korytarza, windy, piwnicy na takich samych prawach) nie będzie wbrew zapisom ustawy?
    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedźAnuluj
  11. Marecki
    23 listopad 2017 w 11:26

    Dokładnie tak jest wg zasad wspólnoty i to chyba reguluje ustawa. Opłaty naliczane są od m2 tak więc ten cwany właściciel dorobkiewicz musi płacić zależnie od powierzchni a nie od tego, że występuje jako jedna osoba. Adres też ma jeden na te trzy mieszkania? Typowe polskie chamstwo. Tylko do siebie i całe życie roszczeniowe…
    Wstyd ale znamy wszyscy takie przypadki. Tamto pokolenie musi wyginąć bo tego się nie da wytępić.
    U nas też jest miło jak wcześniej wspominaliście. Były zapoznania, jest pożyczanie i wzajemna pomoc, są spotkania towarzyskie, ale formalnie wspolnoty nie ma. Prawie połowa mieszkańców (mamy. 14lokali) się pozamyka w domach i czekają az reszta przyjdzie z gotowym i poda pod nos. Oczywiście tylko u tych ludzi przed domem jest bałagan i powstają nieestetyczne samowolki…

    OdpowiedźAnuluj
  12. Aurelia
    12 listopad 2017 w 12:09

    Witam
    Proszę o wyjaśnienie w sprawie:
    Mieszkam w budynku wielorodzinnym (6 mieszkań). – 4 duże mieszkania i dwa małe. Jeden z lokatorów ma małe mieszkanie na parterze i I piętrze oraz jedno większe również na I piętrze. W tej chwili jest problem, bo ten właśnie mieszkaniec uważa, że będzie ponosił koszty jedynie za jedno mieszkanie, gdyż stanowi (te trzy mieszkania) własność jednej osoby.
    Kolejna sprawa: ubezpieczenie budynku.
    Wszyscy są zgodni, że należy ubezpieczyć, ta jedna osoba nie zgadza się. Zgodę może wyrazić jedynie w przypadku, gdy koszty ubezpieczenia podzielone zostaną na ilość właścicieli , a nie na metraż swojej własności.
    Naszym zdaniem wszelkie koszty związane z naszym budynkiem winny być podzielone w zależności od zajmowanej powierzchni przez poszczególnych lokatorów.

    OdpowiedźAnuluj
  13. Kamila
    1 listopad 2017 w 14:04

    A co zrobic kiedy czynsz jest dpsc wysoki? Za fundusz remontowy wychodzi ponad 150zl, podobnie ogrzewanie, z ktorego nie korzystamy czy utrzymanie części wspólnych.. Nie mieszkamy tam jeszcze a juz tyle musze zapłacić… Jal zostac czlonkiem wspolnoty? Czy to cos zmienia wobec oplat?

    OdpowiedźAnuluj
  14. Paweł
    13 luty 2017 w 13:50

    Artykuł sympatyczny ,natomiast mam pytanie posiadamy mieszkanie w starej kamienicy wspólnota 18 mieszkan i cześć lokatorów wpadła na pomysł dodatkowej opłaty od osob wynajmujących mieszkania i dodatkowej opłaty od tych co w mieszkaniach maja zarejestrowana działalność .
    Czy mogą takie opłaty dodatkowe naliczać ? Bo wydaje mi sie ze to niezgodne z litera prawa ale chętnie posłucham waszej opinii
    Paweł.s

    OdpowiedźAnuluj
  15. Michał
    1 czerwiec 2016 w 08:33

    Dobrze jest kupić mieszkanie w nieruchomości zarządzanej w sposób z prawdziwego zdarzenia, przy zastosowaniu systemów w rodzaju Admireo. Klient nie patrzy na nieruchomość z tej perspektywy, ale jako zarządca wiem, że od sprawnego oprogramowania zależą prawidłowe relacje w całej wspólnocie.

    OdpowiedźAnuluj
  16. Adam
    8 luty 2016 w 14:04

    Czy Zarządca/Administrator (firma zewnętrzna) mógł pobrać wyższe wynagrodzenie bez ważnej uchwały?
    Wynagrodzenie pobierane jest bezpośrednio z zaliczki wpłacanej przez właścicieli mieszkań.
    Jak odzyskać nieprawnie pobraną zaliczkę

    OdpowiedźAnuluj
  17. YearsKing
    18 styczeń 2016 w 09:07

    Moja mama za dokłądnie taki metraż jak Ty masz płaci 860 zł i też cały czas dźwigają .

    OdpowiedźAnuluj
  18. Niece
    11 styczeń 2016 w 14:39

    pewnie ,ze te pieniądze sa potrzebne , tylko moja droga , jak widzisz , ,ze czynsze dźwigają a nic kompletnie nie robią , mimo iż ostatni remont był jakies 20 lat temu to robi Ci się źle . Ja mam w tej chwili czynsz 691 zł , mam mieszkanie 56m2 , ogolnie czynsz jakis super wysoki nie jest ale niski tez nie jest . i niestety , ale … adm nic kompletnie nie robi .

    OdpowiedźAnuluj
  19. Ewelina
    24 listopad 2015 w 18:39

    No z tymi kosztami to tak jest – najpierw się narzeka że niby dużo a to jednak potrzebna kasa. bo jakby się miało zapłacić nagle za jakiś remont, naprawę czy coś to było by ciężko

    OdpowiedźAnuluj
  20. karimari
    3 listopad 2015 w 14:32

    ja tak samo, wcześniej zawsze mieszkałam na stacjach, wynajmowałam pojedyncze pokoje i nie bardzo rozumiałam o co chodzi we wspólnotach i jak dużą rolę odgrywają rolę. teraz już mi się znacznie rozjaśnił ten temat;)

    OdpowiedźAnuluj
  21. ayu
    24 sierpień 2015 w 13:47

    Zgadzam się z komentarzem Solo. Dla mnie to jest naaajwiększy plus. Wszyscy są „na jednym poziomie”. Nie ma sytuacji, w której trzeb się dopasowywać do sąsiadów mieszkających w budynku od kilku lat (a sama spotkałam się z taką sytuacją).

    OdpowiedźAnuluj
  22. Papaja
    23 lipiec 2015 w 12:16

    nie zgadzam się z Tobą, po co brać licencjowanego eksperta jeśli to mieszkańcy powinni decydować jakie prace i za ile są wykonywane w budynku? Wiadomo że przy nowym budownictwie nie ma co remontować więc myślę, że ekspert nie jest potrzebny a w przypadku tych starszych budynków jak cos się sypie można skonsultować z ekspertem i przedstawić wycene wspólnocie w przypadku grubszych spraw. Myśle że nie ma co narzucac nic to o to chodzi we wspólnocie żeby większość zadecydowała a nie jakies ogrórne wytyczne.

    OdpowiedźAnuluj
  23. kasia
    22 lipiec 2015 w 03:06

    Wydaje sie , ze jest to jedna z tych sytuacji gdzie przepis prawny jest zupelnym absurdem.
    Jezeli mamy prawo, ktore mowi , ze ” czesc wspolna musi byc zachowana w stanie nie ulegajacym pogorszeniu ” to jak to sie ma do przepisu mowiacego, ze wysokosc skladek na fundusz remontowy okreslany jest na drodze glosowania ( wiekszoscia lub jednomyslnie, w zaleznosci od wielkosci wspolnoty ) przez wlascicieli mieszkan.
    Przeciez wlasciciele we wspolnocie, nie sa ekspertami od okreslenia w jakim stanie technicznym znajduje sie budynek, wiec jak moga podejmowac decyzje jaki powinien byc fundusz remontowy kiedy i co remontowac?
    Stawka za m2 powinna byc ustalona przez eksperta z licenjca, ktory okresli jaki jest stan budynku na dzien dzisiejszy, a nie przez wlascicieli.
    W Polsce tragedia jest , ze ludzie kupuja mieszkania na podstawie ilosci posiadanych pieniedzy, a nie brany jest roczny dochod ( w oparciu o rozliczenie podatkowe ). W ten sposob zanizane sa skladki na fundusz remontowy i potem powstaja konflikty, bo wlasciciele nie chca robic remontow.

    OdpowiedźAnuluj
  24. solo
    27 maj 2015 w 09:24

    Zalezy od ludzi. Faktycznie w nowych mieszkaniach jest niski fundusz remontowy bo i nie ma czego remontować. W ogóle takie deweloperskie mieszkania mają atmosferę – wszyscy się poznają, witają nowych ciastem, pożyczają wiertarki…. Tak serdecznie jest

    OdpowiedźAnuluj
  25. Korlena
    25 maj 2015 w 16:37

    Bardzo przydatny artykuł. Ja właśnie idę na swoje i zastanawiałam się, jak to wyglada. Dotychczas wynajmowałam pokój zawsze więc nie bardzo się tym interesowałam…

    OdpowiedźAnuluj
  26. Corretka
    22 kwiecień 2015 w 09:44

    najlepszy w nowych inwestycjach jest ten niziutki fundusz remontowy <3

    OdpowiedźAnuluj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

27 marzec 2015 26 Komentarzy Zakup mieszkaniaporady dla kupujących mieszkanie, wspólnota mieszkaniowa32,869
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
Meble fornirowane – piękno natury czy problem na lata?
56,700 odwiedzin
Kupno nowego mieszkania krok po kroku
48,526 odwiedzin
Wspólnota mieszkaniowa – koszty i opłaty
32,869 odwiedzin
Aranżacja salonu z aneksem kuchennym
29,040 odwiedzin
Ile kosztuje urządzenie mieszkania?
27,910 odwiedzin
Koszty zakupu mieszkania
18,668 odwiedzin
Odbiór mieszkania od dewelopera – co musisz wiedzieć?
16,929 odwiedzin
OSTATNIO DODANE
Gdzie zgłosić zakup mieszkania?
Zakup mieszkania w budowie – harmonogram płatności i transze
Braniborska 44 w konkursie Life Challange Award 2022.
Tagi
4 Wieże activ investment aranżacja balkonu aranżacja salonu z aneksem kuchennym banacha budowa ciekawe aranżacje farba finansowanie hipoteka inwestowanie w mieszkanie inwestycje Inwestyje Katowice kraków kredyt hipoteczny księga wieczysta kuchnia kupno mieszkania malowanie MDM meble na balkon miasto mieszkania mieszkania Katowice mieszkania Kraków mieszkania Wrocław mieszkanie Mieszkanie dla Młodych mieszkanie na wynajem mieszkanie od dewelopera nowe inwestycje nowe mieszkania nowe mieszkanie nowe mieszkanie we Wrocławiu odbiór mieszkania od dewelopera os. Karoliny porady dla kupujących mieszkanie porady kredytowe rachunki rentowność rynek pierwotny urządzamy mieszkanie urządzanie mieszkania wrocław wspólnota mieszkaniowa wynajem wyspa kuchenna zakup mieszkania zdolność kredytowa

Activ Investment Sp. z o.o.

Kraków

Dane adresowe

30-349 Kraków
ul. Lipińskiego 3a
Tel: (0-12) 397 12 25
www.activ-investment.eu


Wrocław

Dane adresowe

53–680 Wrocław
Braniborska 40/203a
Tel: (0-71) 337 25 55


Katowice

Dane adresowe

40-101 Katowice
ul. Chorzowska 216/a
Tel: (0-32) 745 31 67
www.activ.katowice.pl


Poleć stronę znajomym
0
GooglePlus
0
Facebook
Activ Investment Blog © 2014